Linii de tramvai silențioase și moderne la Cluj-Napoca

Primaria municipiului Cluj-Napoca a finalizat in luna august 2013 implementarea unuia dintre cele mai mari proiecte de investitii in infrastructura, respectiv reabilitarea liniei de tramvai existente si extinderea acesteia pe traseul Manastur – bulevardul Muncii, cu o lungime totala de peste 26 de km.

Lucrarea a demarat in anul 2011 si a fost realizata pe doua tronsoane,cu termene de implementarte de 12 luni fiecare. Finantarea acestui proiect s-a realizat din fondurile disponibile pentru polul de crestere Cluj-Napoca, prin Programul Operational Regional, axa 1.1, destinata polilor de crestere. In urma licitatiei publice, executantul lucrarii a fost asocierea intre companiile Swietelsky Baugesellschaft G.m.b.H, Astalrom SA, Euro Construct Tranding ’98 SRL si Transferoviar Grup SA, valoarea contractului ridicandu-se la 128,697, 063 lei cu TVA.

Pe langa inlocuirea completa a caii de rulare, cu sine noi, silentioase datorita tehnologiei moderne folosite, investitia a permis si refacerea tuturor peroanelor de asteptare pentru calatori, oferind conditii la standarde europene. De asemenea s-a obtinut o reducere a nivelului de zgomot, precum si o reducere cu aproape 50% a timpului de calatorie, iar costurile de mentenanta aferente liniilor de tramvai vor fi la randul lor mult reduse.

„Pe langa confortul crecut pentru calatori si timpul redus de parcurgere a distantelor, aceasta investitie mai aduce o serie de elemente de valoare adaugata, deoarece promoveaza eficienta energetica in transport, abordeaza integrat problema transportului public urban prin crearea premizelor de dezvoltare durabila pe principiul intermodalitatii a transportului public in Zona Metropolitana. Un alt plus al investitiei se refera la faptul ca solutii else sunt in concordanta cu principiile de protectie a mediului inconjurator, deoarece s-au utilizat numai materiale ecologice, nepoluante, agrementate conform reglementarilor nationale in vigoare, a legislatiei si standardelor nationale armonizate cu legislatia UE. Cred ca prin acest proiect oferim un model de buna practica de natura sa stimuleze initiativele pentru alinierea serviciului de transport public urban la standardele europene, in sopul cresterii calitatii vietii locuitorilor” a explicat primarul Emil Boc cu ocazia punerii in functiune a ultimului tronson al liniei de tramvai.

“Tramvaiul, cel mai vechi mijloc de transport in comun cu tractiune electrica nu este demodat. Numeroasele avantaje pe care le are, fac ca acest mijloc de transport sa revina in forta in transportul in comun din intreaga lume si mai ales in tarile europene. Imbunatatirile tehnice care i s-au adus in timp fac tramvaiul un mijloc de transport in comun eficient si confortabil” a declarat la inaugurare Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Calatori Cluj-Napoca, in adminstrarea careia se afla linia de tramvai. “Printre avantajele acestui mijloc de transport se numara faptul ca este complet nepoluant, are consum mic de energie in functionare (randament 90%), asigura o capacitate mare de transport, confort si viteza mare de deplasare. Costurile mari initiale in infrastructura se recupereaza in timp prin economia de energie si perioada lunga de utilizare”

Recomandari

Alte Articole