Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Vákár István, a primit luni, 7 noiembrie 2016, vizita unei delegaţii formate din profesori care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unor unităţi de învăţământ special din ţară şi de peste hotare. Astfel, la acest eveniment au participat atât Centrul Şcolar pentru Educaţie Inclusivă Cluj-Napoca, instituţie de învăţământ special care funcţionează în subordinea forului administrativ judeţean, cât şi 17 profesori proveniţi din patru şcoli din străinătate – Zespół Szkół Specjalnych w Kolbuszowej Dolnej (Polonia), Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva, Funchal (Portugalia), IC Ninni Cassarà, Partinico (Italia) şi St. Luke’s School, Redbourn (Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord).
Întâlnirea de la sediul Consiliului Judeţean a fost prilejuită de organizarea, în perioada 7-11 noiembrie 2016, a primei reuniuni transnaţionale a Proiectului Erasmus+ „Outdoor learning and sport activities”, coordonat de către Centrul Şcolar pentru Educaţie Inclusivă Cluj-Napoca. Grupul ţintă al proiectului este format din 73 de profesori şi 21 de elevi care vor participa la activităţi transnaţionale de formare, predare şi învăţare, în categoria beneficiarilor indirecţi regăsindu-se peste 3.000 de persoane – elevi, profesori din şcoli speciale şi şcoli de masă, părinţi ai elevilor, specialişti din cadrul ONG-urilor, precum şi alte persoane din comunitate.
Cu acest prilej, domnul Vákár István le-a vorbit oaspeţilor străini atât despre forul administrativ judeţean, despre principalele proiectele aflate în derulare la nivelul instituţiei, cât şi despre celelalte instituţii de învăţământ special aflate în subordinea Consiliului Judeţean. Totodată, o atenţie aparte a fost acordată prezentării atuurilor de care dispune Clujul, precum şi a celor mai importante facilităţi oferite, accentul fiind pus pe componenta educaţională, în contextul în care judeţul Cluj este cel de-al doilea centru universitar al ţării, care dispune de o resursă umană bine pregătită, vorbitoare de limbi străine, profesionalizată, experimentată şi capabilă să facă faţă oricăror exigenţe.
„Având în vedere faptul că dizabilitatea este o stare fizică sau psihică ce limitează, sub diverse forme, activitatea unui individ, tinerii care se confruntă cu astfel de cerinţe educative speciale trebuie susţinuţi şi impulsionaţi să depăşească situaţia în care se află, astfel încât să se poată integra în societate, să poată lua parte la viaţa normală din comunitate la un nivel egal cu ceilalţi şi să nu simtă că le este îngrădit dreptul de a fi fericiţi şi de a se bucura de o viaţă obişnuită. Iniţiativa doamnei Cişmaşu, director al Centrului Şcolar pentru Educaţie Inclusivă Cluj-Napoca, este un demers care merită toate laudele şi aprecierile, întrucât a reuşit, ca printr-un proiect comun, să îmbine ideile unor specialişti în domeniul educaţie speciale, dar şi de masă, români şi de peste hotare, într-o manieră în care tinerii cu deficienţe să aibă oportunitatea ca prin joc să îşi exprime propriile capacităţi, să culeagă într-un mod distractiv informaţii din mediul înconjurător, să înveţe să se orienteze în timp şi spaţiu şi să interacţioneze cu oamenii”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Vákár István.
Povestea penală a primarului băimărean Cherecheș e practic încheiată, deși sentința definitivă o vom afla peste câteva zile!
EDITORIAL - Peter-Vasile CZOMPA Șapte ani fără...
Deschide