Modernizarea drumului spre pârtia Buscat, continuă

Lucrările de modernizare şi reabilitare a drumului județean care leagă Stațiunea Muntele Băișorii de Pârtia de schi Buscat, continuă cu o serie de lucrări de mare amploare şi complexitate, având în vedere formele de relief deosebite și condițiile meteorologice imprevizibile, specifice zonei. Astfel, lucrările de modernizare a sectorului de drum județean 107R, care traversează partea estică a Munților Apuseni, continuă în acest moment cu o serie de lucrări constând în realizarea de ziduri de sprijin din zidărie şi beton, necesare reţinerii terenului (pământ, roci, umpluturi) şi a apei. Aceste structuri masive de susţinere, în înălțime de până la 3 metri, sunt absolut necesare în zona montană datorită componenței instabile a solului, rolul lor fiind acela de a rezista împingerii pământului prin propria lui greutate. „Având în vedere că perioada favorabilă derulării de lucrări pe acest sector strategic de drum județean este destul de scurtă, am solicitat tuturor factorilor responsabili să continue lucrările într-un ritm susținut, fără a face însă rabat de la calitate. Sunt încrezător că, la finalizarea acestei investiții, numărul turiștilor care vor urca spre Muntele Mare, atât iarna, cât și în sezonul cald, va fi din ce în ce mai mare, astfel încât posibilităţile de dezvoltare a zonei vor fi semnificativ înlesnite”, a declarat domnul Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj. Amintim în acest context faptul că lucrările de modernizare propriu-zise la tronsonul drumului judeţean 107R Muntele Băişorii – Muntele Mare (pârtia de schi Buscat) au debutat în cursul anului 2016 şi au constat în montarea a nouă podeţe, profilarea şi lărgirea platformei de drum, precum şi realizarea de fundaţii adâncite pe mai multe porțiuni de drum. Ulterior, în primăvara acestui an, în condiții meteorologice favorabile, lucrările de reabilitare au continuat cu aşterneri de strat de balast pe mai multe tronsoane situate pe un sector de drum în lungime de 3,5 kilometri. Până la finalizarea completă a proiectului, lucrările vor continua cu aşternere de strat de balast pe restul sectoarelor de drum, aşternere de strat de piatră spartă, ziduri de sprijin, şanţuri betonate şi şanţuri de pământ, covor asfaltic în două straturi (binder şi strat de uzură) şi semnalizare rutieră pe întregul sector de drum vizat în lungime totală de peste 8 kilometri, mai exact de la kilometrul 47+350 până la kilometrul 55+650.

Recomandari

Alte Articole