Consiliul Judeţean Cluj a depus în vederea aprobării finanţării nerambursabile proiectul vizând „Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apusenilor, prin modernizarea DJ 108K (limita Judeţ Bihor – Baraj Drăgan) şi DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecţie DN1)”.
„Modernizarea cu fonduri europene a celor două drumuri judeţene, generic incluse în Drumul Apusenilor, vizează în principal impulsionarea dezvoltării economice a acestui întreg areal cu un imens potenţial, facilitând accesul turiştilor spre numeroase obiective din zonă”, a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe.
Valoarea totală a proiectului este de 159.811.640,26 lei, din care 3.712.859,41 lei reprezintă contribuţia Consiliului Judeţean Cluj, compusă din 2% aferentă cheltuielilor eligibile şi din cheltuieli neeligibile (TVA), restul sumei de 156.098.780,85 lei (98%) reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă solicitată din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea gradului de accesibilitate a zonei montane a judeţului Cluj – Drumul Apuseni, situată în apropierea reţelei de transport TEN-T, prin reabilitarea infrastructurii rutiere judeţene din această zonă, în vederea asigurării unei mobilităţi cât mai ridicate a populaţiei, bunurilor şi serviciilor din judeţul Cluj.
Astfel, proiectul urmăreşte îmbunătăţirea parametrilor tehnici, mai exact creşterea vitezei, a siguranţei rutiere şi a portanţei pe sectoarele de drum cuprinse în Drumul Apuseni, respectiv DJ 108K (limita jud. Bihor – Baraj Drăgan) de la km. 26+455 la km. 29+495 şi DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecţie DN1) de la km. 0+000 la km. 22+164,500. Conform studiilor de trafic efectuate, după implementarea proiectului se estimează o creştere cu aproximativ 35% a vitezei medii de deplasare actuale pe sectoarele de drum vizate. De asemenea, pentru creşterea siguranţei rutiere vor fi realizate o serie de elemente, multe din ele inexistente în momentul de faţă, precum semnalizare rutieră, 9052,55 mp de trotuare, şapte staţii de autobuz, şapte parcări auto, borduri coborâte, 10.694,50 m de parapete de siguranţă, 10 limitatoare de viteză şi patru benzi rezonatoare, cinci sisteme de avertizare luminoasă şi 10 console metalice, plase şi bariere elastice de protecţie pietre, 6,151 km aliniamente de arbori, amenajare trecere la nivel cu calea ferată, etc.
Beneficiarii principali ai implementării proiectului vor fi locuitorii comunelor Poieni şi Săcuieu care tranzitează zilnic cei 25,64 de km de drum judeţean reabilitat, agenţii comerciali din zonă, dar, mai ales, miile de turişti care vin anual în această zonă de munte a judeţului, fie în tranzit, fie pentru a se delecta şi a se caza în unităţile de cazare aflate în zonă.
România frumoasă și bogată, însă batjocorită și trădată de o șleahtă de pseudo-politicieni nemernici!
EDITORIAL - Peter-Vasile CZOMPA Știți câte așa-numite servicii secrete există în...
Deschide