Şcoala Gimnazială Specială – Centru de Resurse şi Documentare privind Educația Incluzivă/Integrată (CRDEII) din Cluj-Napoca, instituție de învățământ special aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, a fost, în perioada 28 februarie – 04 martie 2018, gazda unei întâlniri transnaţionale în cadrul proiectului Erasmus+ KA2 „Flying the Flag for a Healthy Europe”. La întâlnire au participat 14 cadre didactice din Marea Britanie, Irlanda, Portugalia, Estonia şi Letonia, alături de profesori ai şcolii gazdă, precum și de un grup de şase elevi, însoţiţi de doi profesori de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă din Băbeni, județul Vâlcea.
Scopul acestei întâlniri transnaţionale a fost acela de a evalua progresul proiectului, de a planifica activităţile următoare şi de a realiza un schimb de bune practici cu instituţia gazdă. În acest context, pe parcursul celor cinci zile, oaspeților le-a fost prezentată Şcoala Gimnazială Specială – Centru de Resurse şi Documentare. Totodată, specialiștii străini au participat, alături de copiii şi profesorii şcolii gazdă, la ateliere de confecţionare a mărţişoarelor, bucurându-se și de un tur ghidat al stadionului Cluj Arena şi al Sălii Polivalente. De asemenea, în cadrul acestei întâlniri s-au derulat și activități culturale și sportive, la cele din urmă fiind invitați elevi ai Liceului Teoretic „Lucian Blaga” şi ai Şcolii Gimnaziale „Ioan Bob” din Cluj-Napoca. Nu în ultimul rând, întâlnirile de proiect și ședințele de lucru au constituit un alt punct pe agenda de lucru.
„Astfel de parteneriat sunt întotdeauna de bun augur, cu atât mai mult cu cât rezultatele lor vor fi resimțite la maximum de către copiii care se confruntă cu diferite deficiențe. Cu siguranța că expertiza, experiența și informațiile de specialitate deținute de profesorii străini vor facilita punerea în aplicare a celor mai bune tehnici și metode de incluziune socială a copiilor cu cerințe educative speciale din județul nostru” a declarat domnul Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Activităţile organizate au facilitat interacţiunea cu copii din şcolile publice, în scopul promovării incluziunii copiilor cu cerințe educative speciale. Copiii au format echipe mixte, au colaborat şi au reuşit să se cunoască mai bine. Totodată, și profesorii au fost angrenaţi în activităţile organizate, activând împreună cu elevii și stabilind relaţii de comunicare şi cooperare cu aceştia.
În urma acestei colaborări cu experții străini s-a realizat un schimb de bune practici și s-au planificat activităţile viitoare din cadrul parteneriatului. Produsul final al acestui proiect este un ghid practic de activităţi facilitatoare ale incluziuniii sociale a copiilor cu cerințe educative speciale, prin promovarea activităţilor specifice unui stil de viaţă sănătos. Prin activităţile derulate în cadrul acestui proiect, copiii cu cerințe educative speciale şi partenerii din şcolile publice vor fi pregătiți să devină „Ambasadori ai Incluziunii”.
Pas înainte pentru înființarea Compartimentului de Primiri Urgențe de Specialitate la Spitalul de Boli Infecțioase Cluj-Napoca
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a inițiat un proiect de...
Deschide