6 troleibuze de ultima generație, în circulație la Cluj-Napoca

6 troleibuze noi, cu dotari de ultima generatie, finantate de Primaria Cluj-Napoca, in parteneriat cu CTP, intra in circulatie incepand din data de 8 noiembrie 2016.

Cele 6 troleibuze articulate fac parte dintr-un proiect comun al Primariei municipiului Cluj-Napoca si Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) prin care urmarim sa achizitionam 20 de troleibuze noi. La acest moment sunt introduse in circulatie un numar de 7 troleibuze de ultima generatie, urmand ca pana la finalul anului clujenii sa poata circula cu cel putin 10 dintre aceste mijloace de transport public. Noile troleibuze au un consum de energie mai mic cu aproximativ 40% fata de troleibuzele vechi. De asemenea, Primaria Cluj-Napoca are in derulare licitatia pentru achizitionarea de autobuze electrice, proiect cu finantare din fonduri elvetiene. Municipalitatea clujeana si CTP au, totodata, in pregatire un contract de finantare prin credite garantate de primarie pentru achizitionarea a alte 50 de mijloace de transport in comun (autobuze si tramvaie).

„Prin aceste dotari ale parcului auto al CTP si prin implementarea benzilor dedicate pentru transportul public, Primaria Cluj-Napoca urmareste sa incurajeze utilizarea transportului in comun de catre un numar cat mai mare de clujeni, una dintre solutiile posibile pentru decongestionarea traficului din municipiu”, a declarat primarul Emil Boc.

– Caracteristicile troleibuzelor noi, articulate, IVECO ASTRA TOWN 118 pentru transportul public de calatori – capacitate de transport: 164 calatori din care 42 pe scaune (plus sofer); – garantie: 3 ani sau 180.000 km; garantie caroserie: 8 ani; garantie motor: 500.000 km; – lungime: 18m, latime: 2,5m; – podea complet coborata; – rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati si functia de „kneeling”; – loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilitati la usa 2; – spatiu destinat pentru carucior copii la usa 3; – sistem de incalzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece; – sistem de ventilatie si aer conditionat pentru sezonul cald; – indicatoare de traseu electronice situate in fata, lateral si spate; – radio CD si microfon; statie de amplificare; sistem informare calatori/ difuzare clipuri realizat cu monitoare LCD; – sistem de numarare calatori; – sistem supraveghere video interioara si exterioara; – sistem automat de taxare; 4 usi duble; actionare electrica cu motor asincron trifazat alimentat si controlat de invertor; convertizor static pentru servicii auxiliare – directie servoasistata hidraulic; sistem electronic de control al franarii ABS/EBS/ASR; computer de bord (OBD) cu afisaj digital; – sistem informatic de gestiune si diagnosticare electronica (SIDGE) prin CAN; computer de gestionare si management trafic (CGMT); – suspensie integral pneumatica gestionata electronic; – sisteme de franare: – frana electrica recuperativa si reostatica; – frana de serviciu pneumatica; – frana de stationare (de mana) mecanica cu resort; – frana de statie activata automat la deschiderea usilor; – consum de energie mai mic cu aproximativ 40% fata de troleibuzele vechi; – primul model de troleibuz la Cluj care, pe langa recuperarea energiei de franare in linia de contact, este dotat cu o noua tehnologie de recuperare a energiei, prin folosirea de supercapacitori; – sistem de coborare a captatorilor la desprindere accidentala; – viteza maxima de circulatie limitata electronic la 50 km/h; – pretul unui troleibuz: 2.102.455 lei/ buc + TVA (aproximativ 467.200 Eur + TVA)

Recomandari

Alte Articole