GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă și penală, întrucât, în calitate de funcționar public în cadrul Compartimentului de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, Primăria Florești, Jud. Cluj, a întocmit și semnat un referat prin care s-a propus aprobarea Planului Urbanistic Zonal, având ca obiect „Construire policlinică și casă unifamilială”, elaborat de către o societate în cadrul căreia tatăl acestuia deține calitatea de asociat unic și funcția de administrator.
Totodată, persoana evaluată a întocmit și semnat mai multe certificate de urbanism al căror proiectant a fost societatea mai sus amintită.
Astfel, GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA a încălcat atât dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. a) și c) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Funcţionarul public este în conflict de interese dacă […] este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi juridice cu care are relaţii cu caracter patrimonial […] interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice”, cât și dispozițiile art. 2531 din Codul Penal al României.
Agenția Națională de Integritate a mai constatat, în cazul lui GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA, indicii privind posibila săvârșire a infracțiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual (art. 132 din Legea nr. 78/2000 și art. 248 și 289 din Codul Penal al României).
Având în vedere cele de mai sus, s-a dispus sesizarea organelor judiciare competente cu privire la posibila săvârşire de către GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA a infracțiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual (art. 132 din Legea nr. 78/2000 și art. 248 și 289 din Codul Penal al României).
Persoana evaluată a fost informată despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistată sau reprezentată de un avocat şi de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoana evaluată a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese […] constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.
„Persoana […] față de care s-a constatat existenţa conflictului de interese […] este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale, celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.