Probleme la Primăria Florești. Nereguli găsite de ANI în cazul inspectorului Gînscă Bogdan-Horia

GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă și penală, întrucât, în calitate de funcționar public în cadrul Compartimentului de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, Primăria Florești, Jud. Cluj, a întocmit și semnat un referat prin care s-a propus aprobarea Planului Urbanistic Zonal, având ca obiect „Construire policlinică și casă unifamilială”, elaborat de către o societate în cadrul căreia tatăl acestuia deține calitatea de asociat unic și funcția de administrator.

Totodată, persoana evaluată a întocmit și semnat mai multe certificate de urbanism al căror proiectant a fost  societatea mai sus amintită.

Astfel, GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA a încălcat atât dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. a) și c) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Funcţionarul public este în conflict de interese dacă […]  este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi juridice cu care are relaţii cu caracter patrimonial […] interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice”, cât și dispozițiile art. 2531 din Codul Penal al României.

Agenția Națională de Integritate a mai constatat, în cazul lui GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA, indicii privind posibila săvârșire a infracțiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual (art. 132 din Legea nr. 78/2000 și art. 248 și 289 din Codul Penal al României).

Având în vedere cele de mai sus, s-a dispus sesizarea organelor judiciare competente cu privire la posibila săvârşire de către GÎNSCĂ BOGDAN-HORIA a infracțiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual (art. 132 din Legea nr. 78/2000 și art. 248 și 289 din Codul Penal al României).

Persoana evaluată a fost informată despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistată sau reprezentată de un avocat şi de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoana evaluată a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese […] constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] față de care s-a constatat existenţa conflictului de interese […] este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică  […]  pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale, celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

Recomandari

Alte Articole